Танцовият спектакъл „Айседора Дънкан“ в зала „Славейков“

Публикувано:
12:05ч / 22.06.2021г
Брой прочитания:
88
Брой коментари:
0

Френският институт в България и Гьоте-институт България ви канят на 22 юни 2021 г. от 18:30 ч. в зала „Славейков“ на прожекция на танцовия спектакъл „Айседора Дънкан“ (2019)

Концепция: Жером Бел
Хореография: Айседора Дънкан
С учстието на: Елизабет Шварц и Шийла Атала

Продължителност: 60 минути

Продукция: R.B. Jérôme Bel

Копродукция: La Commune center dramatique national d’Aubervilliers, Les Spectacles Vivant – Center Georges Pompidou (Париж), Festival d’Automne à Paris, RB Jérôme Bel (Париж), Tanz im August / HAU Hebbel am Ufer (Берлин), BIT Teatergarasjen (Берген)

Художествен съветник и изпълнителен продуцент: Ребека Ласелин
Мениджър продукция: Сандро Грандо
Уебсайт: www.jeromebel.fr

Танцовият спектакъл ще бъде последван от прожекция на видео разговор с Жером Бел. Модератор: Мира Тодорова

Прожекцията и видео разговорът ще бъдат на английски език.

Поради ограниченият брой на местата в залата ви молим да потвърдите вашето присъствие до 21 юни ТУК

„С този спектакъл, създаден за изпълнителката Елизабет Шварц, Жером Бел продължава своята поредица от портрети на танцьори, които започва през 2004 г., фокусирайки се върху фигурата на един от специални интереси на Елизабет Шварц – хореографиите на Айседора Дънкан. За разлика от представленията си „Вероник Доано“, „Седрик Андрие“ и „Пиче Клунчун и аз“, за първи път тук Жером Бел рисува портрета на хореограф, който отдавна не е между живите, като се основава на автобиографичната книга на Айседора Дънкан „Моята изповед“. Под романтичната фигура на Дънкан Жером Бел открива хореографка с визия, която, в безграничната си свобода на изразяване, със своята спонтанност и естественост, слага началото на модерния танц, който от своя страна дава основите на съвременния танц. Смесвайки дискурсивни елементи и емоционален танцов стил, епизоди с текст и танцови сола, представлението съживява спомена за свободния танц, като свързва хореографското ноу-хау с преживяването на спектакъла. Подкрепено от убеждението на Жером Бел, че танцът e лост за еманципация, учението на Айседора Дънкан, възпроизведено в този спектакъл, демонстрира актуалността на нейния критически потенциал. По екологични причини компанията R.B / Jérôme Bel вече не пътува със самолет. Версия на този спектакъл е създадена в Ню Йорк, чрез телеконференция, с танцьорката Катрин Галант.“

Флориан Гете, за фестивала „d’Automne à Paris“, 2019 г.

Източник: Френски институт в България