Оперетата откри новия сезон с валсова стъпка
Елегантно и страстно, изпълнителите от Националния музикален театър „Стефан Македонски“ се впуснаха в новия творчески сезон с „Приказка за виенския валс“. Премиерата на тази оригинална постановка се състоя на 1 октомври – Международният ден на музиката.
Новият концерт-спектакъл по идея на Еделина Кънева, със сценарист и режисьор звездата Александър Мутафчийски, е вдъхновен от най-красивата и романтична музика, завещана ни от оперетните класици – Лехар, Калман, Йохан Щраус–син и др. Въодушевената публика в препълнения салон отново бе зарадвана от своите любимци от Музикалния театър, които представиха прочути арии, дуети и хорове от популярни произведения от Златния век на оперетата. Като стожер на вечерта се открои мощният тенор Пеньо Пирозов, който имаше най-много участия в спектакъла. Той не жалеше гласа си и постигаше невероятни висини. Впечатляващият бас на Христо Сарафов отново предизвика възторга на почитателите му в залата. Владимир Грудков, когото сме запомнили с яркото му изпълнение като Фантома от „Фантомът на операта“ от Андрю Лойд Уебър, този път се представи като Тасило от „Графиня Марица“ на Калман. Сред дамите най-много аплодисменти заслужиха нежната и омайваща Теменужка Трифонова, Добрина Икономова, която покори публиката в образа на Лиза от „Страната на усмивките“ на Лехар, Зорница Дамянова – с арията от „Пролетни гласове“ на Щраус на фона на прекрасния балет с хореограф Йоанна Стоянова. Царственото излъчване на Еделина Кънева, която се включи със свои изпълнения в концерта, но влизаше артистично и в ролята на водеща, се допълваше хармонично с лежерното присъствие на другия водещ, Александър Мутафчийски, известен с комедийния си талант. Той също зарадва публиката с участието си в популярни дуети със свои колеги.
Като постановчик Мутафчийски бе избрал новаторско решение – да извади оркестъра от „трапа“ и да го постави в дъното на сцената. По този начин инструменталистите бяха поставени на равна нога с вокалистите и се постигна усещане за цялост на ансамбъла. Редно е да се похвали и хорът, който се изявяваше на равна нога със солистите и придоби ново самочувствие. В спектакъла бе отредено важно място и на балета на Националния музикален театър, който доказа за пореден път, че не отстъпва по нищо на други по-именити трупи. В гвоздей на вечерта се превърна танцовата миниатюра под звуците на сюитата „Маскарад“ на Арам Хачатурян, когато балетистите изпълняваха валс с черните си наметки, а в един момент всички участници в трупата сплетоха ръце, за да имитират движението на морските вълни. Публиката импулсивно посрещна тази иновация с бурни аплодисменти. Отново поздравления за хореографа Йоана Стоянова, както и за солистката Татяна Янева, която, от своя страна, е хореограф на целия спектакъл!
Разбира се, основното в представлението все пак бяха вокалните изпълнения. Звездите на Оперетата показаха безспорните си гласови умения и чувство за ритъм. Това особено пролича в дуета от „Две сърца в три четвърти такт“ от Шолц, в който Теменужка Трифонова и тенорът Богомил Спиров ни очароваха с пеенето си, докато се въртяха във вихрен валс. Много от вокалистите показаха и добро владеене на немския език, като изпълниха някои арии и дуети в оригинал. С това те доказаха, че в жилите им тече „Виенска кръв“.
Като цяло, спектакълът е нова успешна стъпка в развитието на Националния музикален театър. Когато се преодолеят неизбежните следи от вълнението покрай премиерата, може със сигурност да предскажем дълъг сценичен живот на тази постановка.
Финални аплодисменти на 1 октомври 2023 г. Публиката на крака аплодира всички изпълнители и диригента Юли Дамянов
Гергина и Владимир Дворецки
Сродни публикации на сайта ни:
Националният музикален театър вдига завесата за нов творчески сезон
Източник: www.evropaworld.eu